„KAŻDY JEST TWÓRCĄ” – PODSTAWY PROJEKTOWANIA GRAFICZNEGO

    „KAŻDY JEST TWÓRCĄ” – PODSTAWY PROJEKTOWANIA GRAFICZNEGO

    „Dobry design jest oczywisty. Świetny design jest niewidoczny” – Joe Sparano

     

    Adresaci warsztatów
    Szkolenie jest adresowane praktycznie do wszystkich pracowników wytwarzających dokumentację biurową lub proste projekty graficzne.

     

    Cele warsztatów
    •    uświadomienie sobie, że dzisiaj prawie każdy jest twórcą i odpowiada za część przekazu graficzno-tekstowego firmy, instytucji;
    •    poznanie podstawowych zasad przy projektowaniu form przekazu graficzno-tekstowego;
    •    zapoznanie się z popularnymi narzędziami wykorzystywanymi w projektowaniu graficznym;
    •    podniesienie wydajności pracy z edytorami tekstu;
    •    zwiększenie skuteczności przekazu graficzno-tekstowego.

     

    Program

    1. Anatomia informacji graficznej  

    • każdy jest twórcą;
    • wojny informacyjne;
    • forma, a treść;
    • trzy ważne pytania: Co? Po co? Jak?
    • percepcja: obraz, oko, mózg.

    2. Elementy formy 

    • rozmiar i orientacja;
    • kompozycja;
    • charakter;
    • kolor czy barwa?
    • typografia;
    • tło;
    • grafika, obrazy, zdjęcia.

    3. Współczesne media

    • druk
    • nternet
    • prezentacja

    4. Grafika wektorowa 

    • interface programu CorelDRAW albo Adobe Illustrator;
    • obiekty podstawowe i złożone;
    • kontur i wypełnienie;
    • edycja i podstawowe transformacje;
    • ćwiczenia: „Logo”, „Wizytówka”, „Baner”

    5. Grafika rastrowa  

    • interface programu Adobe Photoshop albo GIMP;
    • pozyskiwanie obrazów;
    • przycinanie, skalowanie;
    • narzędzia podstawowe (pędzel, gumka, narzędzie z farbą, stempel);
    • narzędzia korekcyjne (rozmycie, wyostrzenie, smużenie, ściemnienie, rozjaśnienie, nasycenie)
    • selekcja i warstwy
    • filtry
    • ćwiczenie „Korekta zdjęcia twarzy”

    6. Ćwiczenia z tekstem (wybrane elementy)   

    • style;
    • tabele i tabulatory;
    • żywa pagina.

    7. Grafika 3D 

    •  interface programu Blender;
    • wprowadzenie do modelowania 3D;
    • ćwiczenie „Wizualizacja budynku”.

    Metody prowadzenia warsztatów:
    Kreatywne warsztaty z wykorzystaniem stanowisk komputerowych wyposażonych w oprogramowanie biurowe i graficzne.

     

    Prowadzący:
    Wieloletni współpracownik – freelancer – agencji reklamowych i wydawnictw. Od kilku lat dzielący się wiedzą z zakresu grafiki i multimediów. Zawodowo związany m.in. z Uczelnią Jana Wyrzykowskiego, Regionalnym Ośrodkiem Edukacji oraz Strefą Edukacji Twórczej „Kontury Kultury”.

     

    Czas trwania warsztatów: 16 godzin dydaktycznych – wersja rozszerzona

     

    Cena warsztatów: 700 zł /brutto/
    Cena obejmuje: zaświadczenie o ukończeniu warsztatów, materiały szkoleniowe

     

    Termin i miejsce szkolenia:

    23 – 24 czerwca 2018: Wrocław, ul. H. Bosaka 21