Adresaci:
Osoby zajmujące się różnymi specjalnościami, którzy:
- Zajmują się edukacją kreatywną,
- Stosują w pracy, wspomagające rozwój osób, twórcze metody warsztatowe
- Prowadzą teatralne formy aktywności,
- Pragną poznać różnorodne formy teatralne; zabawowe, ruchowe, plastyczne, skutecznie stymulujące rozwój,
- Stosują różnorodne formy edukacji (zabawa, teatr, drama).
Zapraszamy również instruktorów teatralnych, animatorów kultury, terapeutów, którzy:
- Prowadzą teatry dziecięce i młodzieżowe, oraz zajmują się teatrem amatorskim.
- Chcą poznać podstawy reżyserii, aktorstwa oraz różnorodne formy teatralne (teatr dramatyczny, plastyczny, zabawy).
- Prowadzą projekty artystyczne i edukacyjne związane z teatrem, sztuką i kulturą.
- Pragną poznać twórcze formy pracy z dziećmi i dorosłymi możliwe do zastosowania w terapii i arteterapii.
Cele:
- Poznanie form pracy, pozwalających uruchomić własny potencjał twórczy słuchaczy, rozbudzających ich wrażliwość artystyczną i służących rozwojowi ich kultury teatralnej, wyobraźni i kreatywności.
- Nauka stosowania różnorodnych form teatru i sztuki w edukacji.
- Nauka prowadzenia edukacji metodami zabawowymi i warsztatowymi.
- Wspólna analiza tekstu dramatycznego oraz budowanie na jego podstawie krótkich etiud tematycznych.
- Zapoznanie słuchaczy z najważniejszymi aspektami współpracy pomiędzy aktorem a reżyserem.
Program:
Blok I
1. Elementy podstawowych zadań aktorskich.
Zakres tematyczny:
- Nauka podstawowego warsztatu aktorskiego: nabycie świadomości ciała, gestu i słowa.
- Prezentacja różnorodnych technik aktorskich.
- Nauka pracy z partnerem scenicznym.
- Ukazanie zasad poruszania się w sytuacjach scenicznych.
- Kształtowanie świadomości scenicznej.
- Ukazanie różnorodnych możliwości budowy roli: psychologicznej, antypsychologicznej, muzycznej, plastycznej.
2. Praktyczne podstawy pracy teatralnej.
Zakres tematyczny:
- Ruch. Doświadczanie różnych jakości ruchu (energii, rytmu, czasu, dynamiki).
- Kontakt. Ćwiczenia oparte na wzajemności, pozbywanie się lęków i oporów w kontakcie z partnerem scenicznym.
- Koncentracja. Kształcenie umiejętności koncentracji i rozluźniania.
- Wyobraźnia. Rozbudzenie wyobraźni poprzez twórcze doświadczanie ciała.
- Słowo. Praca z muzycznością i rytmiką tekstu, budowanie krótkich etiud opartych na prozie i wierszu.
- Przedmiot. Nauka umiejętności pracy z rekwizytem scenicznym.
Blok II
1.Podstawy reżyserii.
Zakres tematyczny:
- Reżyser a aktor. Ukazanie relacji.
- Nauka umiejętności analizy tekstu (dramatu, bajki, opowiadania).
- Sceniczna realizacja fragmentów wybranych tekstów w formie etiudy teatralnej.
Metody:
- warsztat z zakresu umiejętności teatralnych
- analiza wybranych tekstów mogących stanowić podstawę scenariusza teatralnego (bajki, dramatu, opowiadania)
Prowadzący:
Opis sylwetki trenera: reżyser teatralny, wykładowca praktyki i teorii teatralnej. Spektakle teatralne reżyseria zdobyły wiele nagród, a ich prezentacje miały miejsce m.in. w Teatrze Nowym w Łodzi, Teatrze Małym, Teatrze im. St. Jaracza w Olsztynie czy w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu.
Czas trwania warsztatów: 16 godzin dydaktycznch.
Cena: 650 zł brutto
Cena obejmuje: zaświadczenie o ukończeniu warsztatów, materiały szkoleniowe
Terminy i miejsce prowadzenia warsztatów:
25-26 sierpnia 2018: Warszawa, ul. Kawęczyńska 36