LOGO jako podstawowy element Identyfikacji Wizualnej Firmy

    LOGO jako podstawowy element Identyfikacji Wizualnej Firmy

    Adresaci warsztatów:

    Szkolenie jest adresowane do każdego, kto chciałby zagłębić tajniki identyfikacji wizualnej, z ukierunkowaniem na logo i znaki graficzne, zarówno dla firm jak i osób prywatnych kreujących swój wizerunek. Wskazane jest, aby uczestnik znał podstawowy interfejs programu Adobe Ilustrator lub podobnego.

     

     

    Cele:

    •    Zapoznanie się z pojęciem identyfikacji wizualnej oraz jego elementy
    •    Poznanie zasad tworzenia spójnych wizualnie i ciekawych kompozycji graficznych.
    •    Poznanie sposobów podejść do kreacji wizerunku firmy oraz różnych materiałów reklamowych.
    •    Zapoznanie się, czym jest logo i jakie są rodzaje logo.
    •    Zwiększenie skuteczności w procesie projektowania logo.
    •    Unikanie powszechnych błędów podczas projektowania logo.
    •    Zapoznanie się z programem Adobe Ilustrator  poprzez praktyczny projekt na podstawie przygotowanego key visual.

     

    Program

     
    1. Co to jest identyfikacja wizualna i jaką pełni funkcję?

    • znaczenie wizerunku marki
    • składowe identyfikacji wizualnej [elementy]
    • proces tworzenia identyfikacji wizualnej
    • jaki jest koszt kreacji identyfikacji wizualnej
    • problemy wynikające ze słabej identyfikacji wizualnej

    2. Układ i kompozycja

    • równowaga
    • jedność
    • wyróżnienie
    • zasada drzewa Jozuego

    3. Kolor

    • psychologia koloru – symbolika koloru
    • podstawy teorii kolorów
    • schematy kolorów
    • temperatura barwowa

    4. Typografia

    • anatomia liter
    • kroje pisma
    • odstępy w tekście
    • wyrównanie tekstu
    • kontrastowanie krojów pisma

    5 . Logo w ujęciu historycznym

    6. Logo w szerszym kontekście

    • co stanowi o jakości logo
    • 10 cech ponadczasowego logo
    • elementy kultowych projektów
    • czym jest księga znaku

    7. Proces projektowania logo

    • gromadzenie informacji wstępnych
    • wywiad z klientem
    • szacowanie kosztów projektu
    • pierwsze kroki z projektem
    • eksploracja logotypów
    • wycena projektu

    8. Od ołówka do PDF-a. Praktyczne porady dotyczące projektowania logo

    9. Grafika wektorowa – praktyczny warsztat z użyciem Adobe Ilustrator
     
    10. Wektoryzacja szkicu
    •    praca z symbolem
    •    praca z fontem
    •    dwie orientacje

     

    11. Przygotowanie paczki
    •    konwersja z CMYK na RGB i kolory PANTONE
    •    przygotowanie plików w różnych formatach

     

    12. Kampania wizerunkowa zaczyna się od wizytówki – projekt

     

    Metody prowadzenia warsztatów: Kreatywne warsztaty z wykorzystaniem stanowisk komputerowych wyposażonych w oprogramowanie graficzne.

     

     

    Prowadzący:
    Projektant graficzny. Na co dzień pracuje w firmie handlowej, w dziale dekoracji. Zajmuje się projektowaniem materiałów POS, obróbką fotografii, tworzeniem tzw. zestawień dekoracji oraz wizualizacji. Grafiki nie traktuje tylko jako zawód. Po godzinach pracy projektuje elementy identyfikacji wizualnej. Ma na swoim koncie kilka udanych projektów logo. Tworzy również grafikę artystyczną.

     

    Czas trwania warsztatów: 16 godzin

     

    Cena warsztatów: 700 zł /brutto/

     

    Terminy i miejsce warsztatów:  23-24 sierpnia 2018: Warszawa, ul. Kawęczyńska 36